Research en advies in wonen en zorg

Marktverkenning bezorgservice Albert Heijn

De bezorgservice van Albert Heijn heeft onder kleinschalige woonprojecten veel klanten. Het sterke punt van Albert is bezorging tot aan de voordeur. Alles wat in de winkels van Albert Heijn te vinden is, wordt ook aan huis bezorgd. Ook de prijzen zijn gelijk aan die van in de winkel. De klant kan zelf aangeven op welke tijd de boodschappen bezorgd worden. Bestellingen gaan via internet.

Het is geen wonder dat de zorgwereld Albert ontdekt heeft. Het aanbod past precies bij de wens van kleinschalige projecten. Een medewerker die kookt voor een groep van zes mensen met dementie, kan zelf het menu samenstellen en via internet de boodschappen doen. Dat is handig, want vaak kan deze medewerker niet zomaar een winkel opzoeken.

Ruimte voor Zorg heeft voor Albert uitgerekend hoe groot de markt voor de bezorgservice nu is en in de toekomst zal zijn, welk aandeel Albert heeft in de markt, hoe dit aandeel vergroot kan worden. Dit is bekeken voor de ouderensector, de gehandicaptensector en de GGZ.

Opdrachtgever

  • Albert Heijn